Książka

Wierzę, że my, HR-owcy, musimy zacząć od siebie – dlatego właśnie napisałam #HROdNowa. W książce opisałam 10 krytycznych postaw, od których zależy, czy jesteśmy prawdziwymi partnerami w biznesie.
Jestem przekonana, że to właśnie sposób myślenia odróżnia dobrych HR-owców od tych średnich, a tych najlepszych od dobrych. A jest on kształtowany przez postawy. To one są początkiem wszystkiego. One nas określają. Mają wpływ na nasze decyzje, na działanie i na to, jak postrzegają nas inni.

Iwona Wencel

Kup książkę

Dla kogo?

Książka skierowana do osób, dla których HR nie jest tylko synonimem „działu kadr”. To pozycja dla czytelników, którzy mają świadomość (lub choćby przeczucie), że każda firma może być doskonała tylko w takim stopniu, w jakim wykorzystuje potencjał tworzących ją ludzi.

Z książki skorzystać mogą wszyscy, którzy dbają o relacje z pracownikami – czy to jako pracownicy działów HR, HR biznes partnerzy, czy jako menedżerowie. Pozycja ta powinna zainteresować także właścicieli małych i średnich firm, w których działy personalne często w ogóle nie są wyodrębnione.

Książka autorstwa Iwony Wencel, wieloletniego praktyka w obszarze HR, pozwoli na nowo spojrzeć na kwestie związane z zarządzaniem pracownikami i organizacją biznesu. #HROdNowa pomoże dostrzec potencjał zmian nawet tam, gdzie dotąd nikt go nie widział…

O książce

Sukces firmy – zarówno finansowy, wizerunkowy, jak i każdy inny, jest nierozerwalnie powiązany z ludźmi, relacjami między nimi, czy idąc dalej, z systemem zarządzania oraz strukturą organizacyjną. Wszystko co ważne zaczyna się jednak w głowie, a czyny stanowią konsekwencję postaw. Dlatego to nimi właśnie powinniśmy zająć się w pierwszej kolejności.

#HROdNowa wskazuje 10 kluczowych postaw, które mogą okazać się niezbędne w nowych czasach. Odwaga, zaangażowanie, koncentracja na efektach – to tylko niektóre z tych, które mają ogromny wpływ na biznes. Jednocześnie nie można zapominać także o wrażliwości, etyce i pozytywnym nastawieniu. Poza tym dziś trudno być dobrym HR-owcem nie śledząc aktualnych trendów i zamykając się w starych schematach – trzeba być innowatorem!

Ten przygotowany przez polską ekspertkę przewodnik pokazuje ambitnym HR-owcom, menedżerom i przedsiębiorcom, jak odnieść sukces w nowych czasach. Intrygujące historie i praktyczne wskazówki sprawiają, że książkę czyta się z przyjemnością, a czerpać można z niej zarówno wiedzę, jak i inspiracje.

Kup teraz
książka
autor

O autorze

Iwona Wencel - jest zakochanym w swojej pracy HR-owcem, z ponad 25 letnim doświadczeniem w biznesie. Pracowała zarówno dla wielkich korporacji, takich jak RJ Reynolds Tobacco/Japan Tobacco, Aventis Pharma, czy Gillette/P&G, jak również dla małych i średnich firm (m.in. jako konsultant, a także dyrektor personalny „na godziny”).

Jako jedna z pierwszych ekspertek w Polsce promowała ideę HR business partneringu. Aktywna w wielu obszarach, jest m.in. właścicielką firmy doradczej WNCL a także certyfikowanym mentorem i facylitatorem.

Prywatnie matka dwojga dorosłych dzieci, podróżniczka, nie stroni także od twórczości literackiej. Jej mottem życiowym są słowa: „Everything happens for the best”.

Recenzje

Jacek Santorski

Autor "I – refleksje o przywództwie jutra"

Rok 2020 pokazał, że w biznesie, w firmach nastawionych z założenia na wyniki, dziś najważniejsi są LUDZIE. Ten paradoks wymaga odświeżenia społecznej wrażliwości właścicieli i menedżerów, a zarazem głębszego zrozumienia i uwzględnienia aspektów biznesowych przez wszystkich zajmujących się w organizacjach „funkcją HR”. Czego – parafrazując Alvina Tofflera – mamy się w tej sferze uczyć, czego oduczyć, a co projektować i układać w nowy sposób? Jest na to przewodnik. Właśnie trzymasz go w rękach. Dziękuję, Iwono, za Twoją książkę – w imieniu własnym oraz Adeptów Akademii Psychologii Przywództwa, dla których stanie się ona lekturą obowiązkową.

Dariusz Duma

Filozof, przedsiębiorca, doradca biznesowy

Iwona Wencel, kompetentna i spełniona praktyk, pisze przełomową, moim zdaniem, książkę o HR i o tym, jak być profesjonalnym HR-owcem. Znajdziecie w niej to, co najważniejsze, bez żargonu i autokreacji, podane po koleżeńsku, hojnie, przystępnie, z uwagą, troską i odpowiedzialnością za przyszłość polskiego HR. W każdym zdaniu czuć doświadczenie autorki, która wie, o czym pisze, ponieważ od lat spełnia się w roli HR Menedżera w wyjątkowy sposób. Ta książka pomoże kształtować HR-owców umiejących łączyć troskę o ludzi z budowaniem wartości biznesowej, nastawionych na cele, rozumiejących strategię, współzarządzających firmami, w wartościowym dialogu ze wszystkimi menedżerami biznesu. Takim HR-owcom biznes mówi dzisiaj: „Potrzebujemy was; chcemy więcej”. Zapraszam do lektury i wdrażania.

Aneta Mielczarek

Prezes Unum Życie TUiR S.A.

W dobie totalnej transformacji biznesu, stary sposób zarządzania ludźmi oparty na utartych rolach stał się anachronizmem. Menedżerowie i liderzy potrzebują obok siebie HR partnerów, którzy rozumieją biznes, biorą udział w strategicznym planowaniu, wspierają rozwój sprzedaży oraz budują spójną kulturę firmy. Ale jak to zrobić? Zacząć z #HROdNowa, czyli od siebie! Książka ta poprowadzi cię przez barwne studium przypadków, odpowie na wiele cennych pytań, podsunie ciekawe pomysły na rozwój osobisty, ale co najważniejsze – pokaże niezbędne postawy HR biznes partnera. To znakomita inspiracja dla każdego HR-owca, niezależnie od zebranego wcześniej doświadczenia, ale też źródło refleksji dla każdego menadżera w firmie. Lektura ta skłoniła mnie do osobistych przemyśleń nad rolą HR partnera, którą uważam za nieodłączną część biznesu i strategii rozwoju firmy. Każdy, kto pragnie zbudować stabilną firmę, o silnej kulturze i z grupą lojalnych pracowników znajdzie w niej nową perspektywę. Bez względu na to, po której jesteś stronie, #HROdNowa to doskonała inspiracja i narzędzie do osobistego rozwoju.

Paweł Motyl

Autor bestsellerów "Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji" oraz "Świat Schrödingera. Kronika nieprzewidywalnej przyszłości"

Zarządzanie kapitałem ludzkim ma fundamentalne znaczenie dla każdej firmy. Zwłaszcza teraz, w dobie COVID-19, HR może odegrać wyjątkową rolę, bo w warunkach niepewności gorzej sprawdzają się rozwiązania systemowe, takie jak strategia, struktury czy procedury, a znacznie więcej zależy od kultury organizacyjnej i jakości przywództwa. Dlatego, jeśli masz cokolwiek wspólnego z zarządzaniem zasobami ludzkimi, musisz przeczytać tę książkę. Jest bardzo dobra. Autorka świetnie porządkuje różne role i kompetencje HR i podaje konkretne przykłady, jak je doskonalić.

Jarosław Mikos,

Prezes Zarządu, Polskie ePłatności SA

Jack Welch, legendarny CEO General Electric rolę HR w organizacji stawiał na równi z rolą Departamentu Finansów czy Sprzedaży. Ta książka jest o tym, dlaczego Wielki Jack miał rację. Dynamiczny język, przykłady z życia firmy, mądrość obserwacji, a to wszystko przesiąknięte wiarą w siłę wartości oraz we wrodzone dobro ludzi – świetny podręcznik nie tylko dla HR Biznes Partnerów, ale dla każdego nowoczesnego menedżera.

Jeśli dzięki tej książce zdecydujesz się coś zmienić, to wierzę, że razem z twoją zmianą zacznie się również zmieniać twoje otoczenie. Parafrazując Tony’ego Robbinsa, na sukces składa się 20 procent strategii i 80 procent sposobu myślenia (psychologii). Jeśli więc swój sukces będziesz budować na solidnych fundamentach, osiągnięcie celów i wymarzonego sukcesu (jakkolwiek go definiujesz) jest tylko kwestią czasu.

Iwona Wencel

Kup książkę

Nasze propozycje

szkolenie

Konsultacje HR

Online


Zmiany, które wprowadzisz dzięki naszym ekspertom pomogą Ci rozwiązać zarówno doraźne problemy w obszarze HR, jak i zmierzyć się ze strategicznymi wyzwaniami.

Sprawdź
szkolenie

#HROdNowa

Iwona Wencel


Ten przygotowany przez polską ekspertkę przewodnik pokazuje ambitnym HR-owcom, menedżerom i przedsiębiorcom, jak odnieść sukces w nowych czasach.

Sprawdź
szkolenie

Masterclass

Iwona Wencel


Obejrzyj bezpłatny Masterclass!

Obejrzyj